We hebben je al in een eerder artikel verteld over de beste maaltijdshakes van 2022. Waar we deze keer graag de aandacht op richten zijn suikervrije maaltijdshakes. Of, scherper verwoord, maaltijdshakes waar geen toegevoegde suiker inzit.

Deze maaltijdshakes kunnen beter passen in je dieet als je bijvoorbeeld focust op koolhydraatarm eten, of misschien wil je gewoon minderen in het eten van suikers? Of is suiker iets wat helemaal niet in je dieet past?

 

Suikervrije maatijdshakes als gezonder alternatief

In dat geval wijzen we je graag op de mogelijkheid om specifiek suikervrije maaltijdshakes te gebruiken. Bekende merken hierbij zijn Timfit en Orangefit. Beide bieden supergoede maaltijdshakes in een breed smaakpalet met nog veel meer variatie dan alleen de mate van suiker. Zo behoren ook vegan maaltijdshakes tot de mogelijkheden.

Let voor jezelf goed op hoe suikervrij je je maaltijdshake wil hebben. Sommige maaltijdshakes gebruiken een zoetstof om de shake op smaak te brengen, zoals stevia. Andere shakes worden op smaak gebracht door andere ingredi├źnten toe te voegen; zo hebben we zelfs een maaltijdshake langs zien komen met kikkererwten erin. Nice.

Nu is het ook zo dat de shakes waar wel suiker in zit, vaak een vrij laag suikergehalte hebben. Ze zijn immers bedoeld om verantwoord af te vallen. Dus afhankelijk van hoe belangrijk suikervrij voor je is, kun je ook kijken naar maaltijshakes met weinig suiker.

> Bekijk directe de beste suikervrije maaltijdshakes van 2022 bij Bol.com.

> Of check het assortiment van Timfit.

 

Meer weten

Meer weten over gezond leven? Bij Gezondermeer helpen we je graag. Zie ook ons artikel over wat wij de beste maaltijdshakes van 2022 vinden.

Er zijn ook andere manieren om jezelf bij te staan met afvallen, lees bijvoorbeeld eens over de beste maaltijdvervangers, maaltijdrepen en afslankpillen.

Daarnaast bieden we algemene artikelen over gezond eten en gezond afvallen. Als je wil starten met werken aan je gezondheid, dan kun je daarnaast ook baat hebben bij gezond bewegen en het op een goede manier meten van je gezondheid.